• Profilová fotka používateľa jozef rabara

      jozef rabara uverejnil aktualitu pred ·

      pred

      straty

      Nemecký autoklub ADAC skúmal, koľko prúdu sa stratí, než doputuje z elektrického rozvádzača až do trakčnej batérie elektromobilu. Výsledné čísla ukázali, že ide až o desiatky percent. Záleží však nielen na značke a type elektromobilu, ale aj na spôsobe, akým v domácom prostredí energiu dobíja. Skráťte si kábel. Elektromobily odoberajú zo siete pri nabíjaní viac energie, než sa ukladá v batérii. Zatiaľ čo pri mnohých elektrotechnických prístrojoch predstavuje efektivita nabíjania dôležitý údaj, o stratách, ku ktorým dochádza pri nabíjaní elektromobilov, výrobcovia mlčia. Elektriny na nabíjanie je potrebné vyrobiť viac ako je spotreba elektromobilu, a ako poznačené vyššie, ďalej je nutné rešpektovať straty pri nabíjaní batérie, ktoré závisia predovšetkým od rýchlosti nabíjania. Pri pomalom nabíjaní zo zásuvky sú to približne 3 %, pri nabíjaní z wallboxu podľa meraní ADAC cca 10 až 25 % na rýchlonabíjačke ešte viac. Je to podobné, ako keby ste tankovali benzín deravou hadicou a časť benzínu vytiekla na zem. Pre ilustráciu, ak má elektromobil spotrebu 20 kWh/100 km a straty pri nabíjaní 15 %, potom sa musí v elektrárni vyrobiť 28 kWh ,39 % navyše o to väčšie budú emisie CO. Okrem relatívne veľkých energetických strát však domáce nabíjanie prináša aj niektoré výhody. ADAC sa zmieňuje o skutočnosti, že pri pomalom dobíjaní nevzniká potreba akumulátor chladiť. S tým súvisí aj skutočnosť, že nízky dobíjací výkon je k akumulátoru šetrnejší než doplnenie energie u rýchlonabíjačky.

Ojoj!
Nemáte povolené zadať viac ako10 možnosti.