-
Ahojte.
Moju Teslu M3 SR HIGHLAND mám už temer dva mesiace, nabehaných 3 300 km spotrebovaných 486 kWh a priemerná spotreba 147Wh/km.
Asi 2/3 mojich ciest je po diaľnici medzi BA a TN a zvyšok po meste. Diaľničné tempo BA-TT 114, TT-BA 134. vždy používam adaptívny tempomat, dokonca aj na obchvate BA. Teplota v aute 22 v auto režime vrátane vyhrievania sedačiek a volantu.
A moje skúsenosti:
1. Volant bez páčok. Asi najväčšie obavy som mal zo smeroviek a trochu aj zo stieračov na volante. Dokonca som si kúpil od ENHANCE fyzické tlačítka (o tom neskôr) a prvé čo som do nich nadefinoval boli smerovky. No a dopadlo to tak, že smerovky mimo volantu som požil iba pri ich skúšaní, či sú správne nadefinované. Od vtedy nikdy, nie žeby tie od ENHANCE boli zlé, ale nikdy som nepotreboval ovládať smerovky mimo volantu.
Mnohí na nete popisujú zbesilé stieranie stieračov bez príčiny. Áno stáva sa to aj po aktualizácii, nie tak často, ale stáva. Ja som to vyriešil tak, že auto stierače mám trvalo vypnuté, na príležitostné stieranie použijem tlačidlo na volante a pri trvalom daždi zapnem stierače na centrálnom displeji.
Radenie smeru jazdy na centrálnom displeji je v poriadku. Ak z nejakého dôvodu nejde centrálny displej automaticky sa rozsvietia tlačidlá nad spätným zrkadlom – stalo sa to iba raz, ale centrálny displej sa po par sekundách sám zapol, nebol potrebný žiaden reset. Automatické radenie smeru jazdy z polohy Parkovania – podľa mňa nezmysel, iba som ho vyskúšal a viac nepoužil.
2. Otváranie dverí. So zapustenými kľučkami má asi problém každý nový spolujazdec – najrýchlejšie ich pochopili deti. Ostatným to trochu trvá, ale postupne sa naučia ovládať aj jednou rukou. Ja som si otváranie dverí dal do mobilu na jeden dotyk a keď mám mobil odložený na mieste , tak je to veľmi pohodlné, nemusím sa naťahovať cez celé auto. Ale musím podotknúť iba pre nových používateľov, rodina si zvykla veľmi rýchlo.
3. Jazda. Teslu požívame u nás doma traja. Každý má vlastný profil a kľúč- svoj mobil. v Profile má uložené kompletné nastavenie sedadiel, volantu , pedálov, zrkadiel, klímy, rádia, médií…V praxi to funguje, tak že sa stačí s mobilom priblížiť k autu, netreba ho vyberať a môžete si auto otvoriť. Sedadlo vodiča je v zadnej polohe pre pohodlné nasadnutie, hrá vaša hudba, klíma nastavená. Sadnete stlačíte brzdový pedál a nastaví sa sedadlo, volant, zrkadlá …Jazda je príjemná a tichááááá.
Adaptívny tempomat a „Autopilot“. Hneď na začiatok musím povedať, že v mojom predchádzajúcom aute som veľmi často používal adaptívny tempomat, tak mám s čím porovnávať. Adaptívny tempomat môžem kľudne nazvať zamatový. Príjemne spomaľuje keď dobehne pomalšie auto, žiadne zbesilé brzdenie a to isté platí aj keď sa mu uvoľní cesta, žiadne zbesilé zrýchľovanie. Ale má aj užitočnú funkciu- prispôsobenie sa okoliu- doporučujem. Vysvetlím: dobehnete kamón 90. preradíte sa do rýchleho pruhu, ak je za vami voľný pruh, tak Tesla zrýchľuje pozvoľne, ale keď vás dobehne rýchle auto, tak naozaj svižne zrýchli na nastavenú rýchlosť aby neobmedzval auto za vami. „Autopilot“ schválne v úvodzovkách. S autopilotom to nemá nič spoločné. Ja mám zakúpený iba základ, dá sa dokúpiť rozšírenie a mimo európy aj Full. Skúšal som základný a bol som z neho viac unavený ako bez. NEPOUŽÍVAM.
Čo som si dokúpil a dorobil:
– ENHANCE KNOB aj 2 Tlacidlá
– Držiak na mobil na stlpik riadenia
– Krabičku na okuliare, mince a nabíjaciu kartu
Záver: Spokojnosť. Ja mám auto nastavené na kľudnú, pohodovú jazdu. Syn naopak má rád dynamickú jazdu. Miesta všade veľa, kufor obrovský. Jazda pohodlná. Ak prechádzate z klasického spaľováku, tak to trochu trvá kým si zvyknete. Ja mám sťastie, že žena má vlastné elektroautíčko a teda som nebol úplný začiatočník. One pedál pre mňa super, syn má výhrady. Chýbajúce páčky žiaden problém.
Rudolf Rusnák, Tomáš Barej a 5 others