Odpovedať: Nabíjacia infraštruktúra na Slovensku

  • MARIÁN PETROVIČ

    Člen
    26. januára 2024 o 7:40

    Nie je to úplne zlé ale… Popri diaľniciach treba vybudovať UFC miesta s výkonom aspoň 200kW na stojan a musí sa dať prejsť nabíjacím miestom bez cúvania a zložitého manévrovania (s prívesom a nezaškodí aj pre autobus, nákladiak či kamión. Miesto by malo byť vzdialené maximálne od diaľnice a hlavného ťahu mimo nej max. do 1200 – 1800 metrov, ako je IONITY Dubnica (1600 metrov). Na Slovensku by sa zišlo v NDSke a SSC vytvoriť štátne oddelenie, ktoré by malo iba nadšencov – odborníkov schopnosť navrhovať a budovať infraštruktúru nabíjacích bodov po celej republike. Aplikovať výnimky v zákone, aby štát sám sebe nemusel robiť byrokraciu od rezervovanej kapacity, použitie battery-storage, či FVE pridružené k nabíjačke EV. V prípade nadmerného či minimálneho využitia by tieto zdroje slúžili na stabilizáciu elektrickej siete v lokalite. Na sídliskách a veľkých centrách zaviesť možnosť nabíjania aspoň na minimálne časti plochy za ceny ktoré by nepresahovali 1,5 násobok ceny elektriny v domácnosti.