Ako bolo napísané,istič istí obvod za “ním”,čiže všetko za ním je dizajnované na dané zaťaženie,ak príde k preťaženiu,tak vetvu odpojí.Ešte som sa nestretol s poruchou ističa,kedy by vetvu pri preťažení alebo skratu neodpojil,čo neznamená,že to vylučujem.Avšak oveľa väčší problém vytvárajú prechodové odpory v inštaláciách,napríklad zle zatiahnutý vodič v zásuvke,daným odporom vzniká teplo a ak sa na takú zásuvku pripojí dlhodobá vysoká záťaž-napríklad nabíjanie elektromobilu,tak istič nemá prečo vetvu odpojiť,pre neho je prúdovo všetko ok,ale zásuvka sa prakticky roztaví a od nej sa môže chytiť kábel a je “dokonané”.Zažil som aj situáciu,keď nebol dobre dotiahnutý kábel v ističi a dopadlo to tak,že roztavilo istič a polku rozvádzača,elektriku vyhodilo až keď sa roztavila izolácia na vodičoch.a prišlo k priamemu skratu.Najistejšie je raz do roka pri takýchto vysokých prúdových odberoch skontrolovať a podoťahovať všetky uvoľnené spoje,aby nevznikali prechodové odpory.A na záver je úplne riziko nabíjať cez predlžovačky za 5€,lacné predlžovačky používajú tenké vodiče,ktoré sa pri stálom odbere napríklad 10A začnú prehrievať a ľahko sa stane,že sa vznietia.
správa
Pri nahlasovaní tohto príspevku sa vyskytol problém.
Blokovať člena?
Potvrďte, že chcete zablokovať tohto člena.
Už nebudete môcť:
Pozrite si príspevky zablokovaných členov
Spomínajte tohto člena v príspevkoch
Pozvite tohto člena do skupín
Pošlite správu tomuto členovi
Pridajte tohto člena ako spojenie
Vezmite prosím na vedomie:
Táto akcia tiež odstráni tohto člena z vašich spojení a odošle správu správcovi stránky.
Na dokončenie tohto procesu počkajte niekoľko minút.