Nedostatok batérie a nefunkčná nabíjačka

  • Nedostatok batérie a nefunkčná nabíjačka

    pridané Dávid Olejár na 31. januára 2024 o 14:46

    Ahojte, stalo sa vám niekedy, že ste išli k nabíjačke s tým, že ste už fakt potrebovali nabíjať a na mieste ste zistili, že nabíjačka nefunguje? Čo ste robili v tejto situácii? Alebo máte nejakú inú skúsenosť s (takmer) vybitým elektromobilom?

    MARIÁN PETROVIČ odpovedal pred 3 mesiacov, 2 týždňami 6 Členovia · 9 Odpovede
  • 9 Odpovede
  • Peter Ondráš

    Člen
    31. januára 2024 o 15:14

    Áno mne sa to stalo, keď som bol čerstvý elektromobilista (defacto prvý deň, technicky druhý deň) a hneď som bol zhodou okolností v Chorvátsku. V Crikvenici mala byť nabíjačka v centre a aj bola, ale bola vypnutá, práve tam nejaké elektrické káble v zemi prerábali. Našťastie som nebol ešte úplne krízovo na tom (cestou dole do Crikvenice sa mi prekvapivo veľa narekuperovalo) a tak som išiel pomalým tempom do Rijeki a tam som úspešne nabil.

    Bol to trochu stres, lebo mám len zosilnený kábel do AC nabíjačky, ale nemám takú tu “štandardnú krízovú” nabíjačku do bežnej zásuvky, tak veru neviem ako by som to robil, keby som tým rekuperovaním nešiel do plusu v tej chvíli.

    Keď mi skončí darovaný kredit od ZSE Drive, potom mám už nastavený prechod na ten najnižší mesačný program a v rámci neho je od jesene 2023 aj poistenie dojazdu, ktoré by malo fungovať minimálne v EÚ, ale možno aj v nejakom okruhu. S tým poistením by mali splašiť nejakú miestnu odťahovku a dopratať auto k nabíjačke (alebo akýmkoľvek iným spôsobom zabezpečiť aspoň trochu šťavy).

    • Ivana Kriskova

      Člen
      31. januára 2024 o 15:44

      mozem sa opytat preco ten najnizsi? tiez sa uz musim rozhodnut a neviem….

      • Peter Ondráš

        Člen
        31. januára 2024 o 15:55

        Pretože mám doma fotovoltiku a wallboxy, verejné nabíjanie využívam len okrajovo a tak mi najnižší bude spravidla stačiť. Cena po vyčerpaní dát je aj tak veľmi podobná tomu koľko zaplatím za predplatený objem v tom paušáli.

        Máme 2 karty a obe prejdú po roku na ten najnižší paušál a obe budem využívať ja – jednu fyzicky kartu a druhú cez mobilnú aplikáciu. Získam tak mesačne 80 kW predplatených v sieti ZSE Drive za kompromisnú cenu. Manželka sa bude 99,9% času nabíjať len doma.

        Ak sa rozhodnete pre najvyšší paušál, tam, minimálne zmluvne, nie je takéto zdieľanie kariet medzi rôznymi autami možné.

  • Jozef

    Člen
    31. januára 2024 o 16:02

    Ja som sa zatial dostal najmenej na 12%. Pri dlhych trasách radsej zastavim o 15 minut skor a teda aj nabijam kratsie a ani baterku tak netrapim (hlbsie vybitie sa negativne prejavuje na zivotnosti). Raz sa mi stalo ze 2 DC stojany nefungovali, od rovnakého poskytovatela v 2 roznych mestách. Tak som ako nudzovku pouzil AC zdroj a za tych 40 minut som si aj pospal. To mi uplne stacilo aby som dosiel do ciela.

  • Ivana Kriskova

    Člen
    31. januára 2024 o 20:52

    V BA nemam problem. Ak idem mimo mesto, vzdy mi naplanuje cestu auto – aj s miestom kde sa nabijem, ako dlho a na kolko percent. Odhad ma vascinou presny. Teda ak si nerobim v aute diskoteku🤭

  • jozef rabara

    Člen
    1. februára 2024 o 15:45

    stalo,v Linz Ansfelden dojazd 15km,nabíjačka ,,mimo provoz,, daľšia v dedine Haid cca 8km 11kW a bolo treba svoj kábel čo som nemal, daľšia asi 3km ,tam neišla platobná karta,len cez apku čo bolo dosť drahé

    • Jozef

      Člen
      1. februára 2024 o 16:57

      Dost napinave ale ako to skoncilo?

  • jozef rabara

    Člen
    1. februára 2024 o 20:01

    nabil som za drahé toľko aby to došlo do Wiedne

  • MARIÁN PETROVIČ

    Člen
    5. februára 2024 o 14:15

    Vrátili sme sa z Nórska po piatich dňoch (6200km) Máme KIA EV6 AWD 77kWh a Ioniq 6 AWD 77 kWh. Pred mestom MO i Rama nás zasiahol okrán o sile 200 km/h. Obidve auta to zvládli prečkať počas noci úplne v pohode s jemným húpaním, čo mi pomohlo aj sa dobre vyspať na matraci 200×60 cm od miesta za vodičom až po koniec kufra auta. Vietor vážne poškodil napájanie lokality s IONITY Namsskogan. Aj napriek nocľahu v aute, ktoré zobralo 7% kapacity sme s prehľadom došli nabiť na lokalitu SHELL Recharge. Treba vždy plánovať lokalitu, kde sa dá nabiť aspoň cez AC. V Nórsku je to pohoda, lebo tam človek dobije auto pomaly aj zadarmo z verejného vyhrievaného WC. Druhá lokalita s vypadnutým HUBom IONITY Heimdalsvegen bola späť pri meste Trondheim. Autá nám ponúkli náhradu SHELL Recharge 400 metrov vedľa. Preto záleží na lokalite a potom na cene nabíjania. Ionity vyšlo 0,22€/kWh a Shell na 0,48€/kWh v Nórsku.

Ak chcete odpovedať, prihláste sa.