Elektromobilom Mercedes-Benz EQV do Talianska – skúsenosti s nabíjaním
-
Elektromobilom Mercedes-Benz EQV do Talianska – skúsenosti s nabíjaním
Pridávam svoje skúsenosti s cestovania s EQV na dovolenku do Talianska, s ktorým sme za posledných 10 dní prešli 2500 kilometrov. Tipy a triky pre pohodlnejšie cestovanie a ktorým chybám sa vyhnúť:
Tip 1: keď stačia aj dve zastávky na nabíjanie, namiesto troch 😉
Čakala nás 700 km trasa na presun do druhého hotela, EQV som mal nabité na 100% a podľa navigácie sme mali zastaviť na troch nabíjacích staniciach, kde sme mali stráviť 1 hodinu a 22 minút.V nastaveniach však stačí prepnúť možnosť, koľko % batérie má mať EQV počas zastávok na nabíjačke či v cieli a podľa toho sa prispôsobí aj výpočet. Prípadne len stačí vybrať vzdialenejšiu nabíjačku po ceste v navigácií a aj proti prepočtom navigácie (ktorá vám stále podsúva tretiu zastávku na nabíjanie) sa tam bez problémov dostanete, vyskúšal som to a vyšlo to 😉
Tip 2: roamingových operátorov nikdy nie je dosť
Pri predaji elektromobilu vám automobilka už vo väčšine prípadov ponúkne aj rovno nabíjaciu kartičku – či už ZSE Drive, GreenWay alebo v prípade Mercedesu do je služba Mercedes me Charge. S ňou máte k dispozícii množstvo nabíjacích staníc, ktoré sú k dispozícii nielen na Slovensku, ale aj pri cestovaní po Európe.Čím viac kartičiek, tým väčšia šanca, že bude nabíjanie fungovať, ak sa napríklad stane, že zrovna Taliani majú nejaký výpadok, prípadne aj nabíjčka má svoju siestu 😁
Viac kartičiek som nemal a určite by sa mi niekedy zišli, nerobte rovnakú chybu!
Tip 3: tu kábel, tu kábel
Pri cestovaní elektromobilom do hotelov, do resortu, prípadne ak máte booknutú vilu, vždy sa zíde aj nabíjací kábel do obyčajnej zásuvky. Štandardom je kábel tzv Type 2, ktorý stačí zapojiť do wallboxu.Ak však takúto výbavu hotel nemá, niekedy zachráni aj obyčajná zásuvka. Je to taká prenosná autonabíjačka s výkonom do 3,6 kW. V prípade EQV by išlo o kábel Mercedes me Adapter, ktorý si dokážete prispôsobiť výmenou hlavice pre rôzne typy zásuviek, napríklad aj pre 380 V.
Ten som tiež nemal, tak nerobte rovnakú chybu!
Tip 4: 7-miestne EQV pre pohodlnú jazdu
Tento tip ocenia hlavne vodiči – otcovia, ktorí sa chcú sústrediť na jazdu. EQV som na test dostal v 7-miestnej verzii. Rozloženie 2-2-3.Vpredu som sedel sám, vodič. V druhom rade manželka s najmenšou (2r) dcérkou. V úplne zadnom rade sedeli dvaja školáci. Obaja na detských sedačkách, ktoré sa bez problémov vošli vedľa seba. Tretie sedadlo bolo sklopené, kde sme poukladali ešte batožinu.
Každý rad mal svoj svet, svoje súkromie a cestovali sme pohodlne všetci spoločne 😎
Ľutujeme, nenašli sa žiadne odpovede.
Ak chcete odpovedať, prihláste sa.