eNiro 1.generácia – technické problémy

  • Richard Rosa

    Člen
    15. júna 2024 o 15:08

    Mna aktuálne trápi nefunkčná klimatizácia. Auto som kúpil v zime a jej nefunkčnosť som zistil až teraz. V servise zistili, že v systéme nie je ani gram chladiva, tak mi systém otestovali, test vákua neukázal žiadne netesnosti a doplnili mi 1000g chladiva. Bohužial však doplnenie chladiva nepomohlo. Spustím klímu naplno, nastavím min.teplotu a ukazovatel spotreby systémov ukazuje pri klimatizácii stále 0 kwh a z výduchov ide len horúci vzduch…

    Ako teraz postupovať? Auto je už po záruke, takže čo viem sám diagnostikovať a riešiť, si rád v rámci možností spravím sám…

    OBD diagnostikou viem niečo zistiť?

    Poistka pre klimatuzáciu je v takom špeciálnom púzdre spolu s viacerými poistkami a neviem ako tieto poistky skontrolovať…

    • Karol Barinka

      Člen
      15. júna 2024 o 20:30

      Na klímu som videl jedno výborné video od človeka,ktorý sa zaoberá opravami EVčiek,tam upozorňoval na to,že v EVčku je iná náplň v okruhu chladenia ako v klasickom aute kvôli vodivosti média,pretože v EVčku je kompresor na 400V,vravel,že ak si niekto nechá doplniť chladivo u niekoho,kto toto netuší a použije rovnakú plničku,ktorú používa na spaľovák,tak kompresor to nerozchodí,aj keď je chladivo správne,že servis musí mať pre každé auto zvlášť plničku.Čiže ak to už niekto spravil pred Tebou alebo teraz pri doplnení chladiva,tak je možné,že je po kompresore….

      • Richard Rosa

        Člen
        15. júna 2024 o 21:45

        Chladivo aj olej tam siel presne taky, aky je uvedeny v manuali a navyse servis kde som bol, mal uplne novu plnicku, ktora presne vedela, ze mam eNiro a napln je cca 600g pre eNiro bez tepelka a moje eNiro s tepelkom s naplnou chladiva 1000g. Je ale zvlastne, ze v systeme bolo 0 gramov, pritom vsak test vakuom neukazal ziadny unik…

        • Richard Rosa

          Člen
          15. júna 2024 o 21:54

          Nechapem preco je problen v pouziti special plnicky pre EV, ved pri plneni je auto vypnute a chladivo tam ide spravne…

        • Karol Barinka

          Člen
          15. júna 2024 o 22:01

          Hm,je to uzavretý okruh s tým chladivom,nemá sa kam stratiť,teda ak tlakový test je v poriadku je to tak trochu kúzlo..

          Skúsim nájsť to video a dať sem link,kde to chlap vysvetľuje s tými plničkami…

        • Viktor Dzurik

          Člen
          16. júna 2024 o 7:51

          Dobrý deň, mne sa tiež zdá zvláštne, že tam bola 0. A ešte sa mi zdá zvláštne, že to testujú podtlakom, keď systém je pretlakovany štandardne. Ja by som v prvom rade vyskúšal zistiť, koľko chladiva tam máte teraz. A servis, kde ste s autom šli, že nejde klíma nevie nájsť inú chybu? Neodskusali klimatizáciu po naplnení? Fungovala, či nie?

          • Richard Rosa

            Člen
            16. júna 2024 o 9:36

            Klimu mi plnili rano a vonku bolo 10 stupnov, cize nevedeli sme otestovat, ci chladi… min.teplotu viem nastavit na 17 st.C. Ze nefunguje som si otestoval az doma po otepleni… Ale sme dohodnuti, ze po tyzdni mam prist na kontrolu, ci sa chladivo nestraca… a samozrejme, ze budeme riesit aj to, ze nefunguje po naplneni… Inak som sa ho pytal, ci vie, ze EV ma iny system klimy ako spalovak. Vravel, ze vie a uz nejake EV riesil v minulosti.

    • Richard Rosa

      Člen
      16. júna 2024 o 22:23

      Nasiel som toto video, jedine co tam bolo uvedene ako potencialny problem je, aby bol pri plneni pouzity spravny olej, inak hrozi skrat na elektrickom kompresore a jeho poskodenie… ak by ale bol poskodeny kompresor, nehlasilo by auto chybu?

      • Táto odpoveď bola upravená pred 1 mesiac používateľom  Richard Rosa. Dôvod: Doplnenie odkazu na video
      • Karol Barinka

        Člen
        17. júna 2024 o 21:03

        Hej hej,olej je tam ten dôležitý kvôli tej vodivosti,mne sa nedarí nájsť to video s tými plničkami..😡

      • Karol Barinka

        Člen
        17. júna 2024 o 21:08

        Inak ešte som nevidel auto,ktoré by ukazovalo poruchu kompresora na palubke,určite to nemá ani Niro,možno by to mohlo ukazovať na diagnostike,ale s tým nemám skúsenosti…Neskúsiš nejaký origo servis nablízku,nech to skúsia diagnostikovať?Hneď by Ti aj vedeli naceniť opravu a vedel by si,na čom si…

    • Richard Rosa

      Člen
      4. júla 2024 o 15:33

      Info pre tých, ktorý by mali podobný problém s klímou ako ja – netrebalo autorizovaný servis, stačil šikovný servis, kde mali modernú plničku na klímu. Chcelo to tri návštevy dokopy. Zistili, že na viacerých miestach sú netesnosti, museli tiež objednať originál tesnenia KIA a po výmene všetkého klíma šlape zatial… Servisný technik mi vravel, prečo hneď pri prvej návšteve nenatlakoval systém dusíkom, aby zistil netesnosti, ale doplnil drahé chladivo. Dusík vraj môže teoreticky poškodiť práve vysokonapäťový kompresor a nechcel to riskovať.

Ak chcete odpovedať, prihláste sa.